מחקר עגבניות בשימוש בינה מלאכותית (Ai), יספק למגדלים נתונים מקיפים יותר

חקלאות מודרנית
Syngenta and source.ag

מחקר העגבניות בסינג'נטה מנווט כעת על ידי בינה מלאכותית (Ai) על מנת לאסוף נתונים מקיפים ומהימנים יותר, תוך ניצול מאגר מידע עשיר מן העבר. חממת TomatoVision החדשנית במאסלנד, הולנד, בוחנת טכנולוגיות בינה מלאכותית חקלאיות פורצות דרך, לרבות פתרונות בינה מלאכותית מבית Source.ag [הרחבה על הטכנולוגיה בהמשך].

"אנו נעזרים בטכנולוגיות בינה מלאכותית על מנת להבין את הנתונים שאנו יכולים לאסוף בנוגע לזנים החדשים שלנו. זה רלוונטי מתמיד עקב העלייה במגמת השימוש במערכות המונעות על ידי בינה מלאכותית בקרב מגדלים רבים", ציין ארתור ואן מראוייק, מנהל טכני פעיל בחממה בסינג'נטה. "בצד המחקרי, אנו שואפים להשוות נקודות ממאגרי הנתונים הנוכחיים שלנו ולזהות נקודות מפתח בעזרתן ניתן לייעל ולהזין למערכות בינה מלאכותית בהן משתמשים מגדלים ובתכניות הטיפוח שלנו."

עוד מוסיף ואן מראוייק, "למעשה, אנו חולקים חזון משותף עם Source.ag: לספק למגדלים את המשאבים העדכניים ביותר, תוך שימוש בנתונים להפעלת מערכות בינה מלאכותית. בדרך זו, אנו מעניקים למגדלים מידע רב יותר ומגדילים את הפוטנציאל לזנים חדשים וקיימים".

"אנו נעזרים בטכנולוגיות בינה מלאכותית על מנת להבין את הנתונים שאנו יכולים לאסוף בנוגע לזנים החדשים שלנו. זה רלוונטי מתמיד עקב העלייה במגמת השימוש במערכות המונעות על ידי בינה מלאכותית בקרב מגדלים רבים"

שיתוף פעולה עם מובילות שוק בתחום טכנולוגיית הבינה המלאכותית מאפשר לחוקרי סינג'נטה לקדם חדשנות בגידול העגבניה בקצב מהיר יותר ולספק למגדלים נתונים מקיפים יותר עם השקת זנים חדשים. פירוש הדבר הוא שזני העגבניה המתאימים יגיעו למגדלים במהירות רבה יותר, והמגדלים ייהנו ממאגר מידע רחב יותר לשם קבלת החלטות בהנוגעות לתהליכי הגידול.

כיצד טכנולוגיות בינה מלאכותית מאיצות מחקר

איסוף וארגון נתונים תורמים באופן ניכר למימוש יעילות ודיוק מקסימליים. כאן טכנולוגיית הבינה המלאכותית עשויה להוות כלי עזר משמעותי, ולכן סינג'נטה בוחנת את הפוטנציאל שלה.

"אנו משתמשים במידע שאנו אוספים על מנת ליצור תוכניות טיפוח ומחקר המבוססות על נתונים אלו", אמר מארק ורסלויס, מומחה לפיתוח מוצרים בסינג'נטה. "לדוגמה, אנו יכולים להשתמש בנתוני אקלים וסביבה על מנת למקם ולבחון מוצרים חדשים באזורים המתאימים ביותר עבורם. באופן דומה, אנו יכולים להשתמש במידע זה על מנת לספק למגדלים הנחיות המבוססות על נתונים תיעודיים נגישים משלבי המחקר, ובכך לסייע להם בייעול תהליכי הגידול.

"אנו נעזרים גם בנתוני היבול על מנת להמשיך ולתמוך בתכנון האספקה, במיוחד עבור מוצרים דוגמת עגבניות עמידות לנגיף ToBRFV, הצפויות לביקוש גבוה יותר", הוסיף.

נתונים אלו מהווים בסיס להחלטות של חוקרי סינג'נטה, כלומר כל זן עגבנייה המגיע לשוק מגובה בשנים של נתונים המוכיחים שהוא טוב יותר מזנים קודמים, וכמו כן טוב יותר מזנים אחרים שנבדקו באותו הזמן. יתרה מכך, הבנה טובה יותר של סביבות גידול ותפקידן בתשואה ופרודוקטיביות מאפשרת למגדלים לבחור את הזן המתאים ביותר לתנאים הספציפיים שלהם.

"אנו נעזרים גם בנתוני היבול על מנת להמשיך ולתמוך בתכנון האספקה, במיוחד עבור מוצרים דוגמת עגבניות עמידות לנגיף ToBRFV, הצפויות לביקוש גבוה יותר"

"סינג'נטה ו-Source.ag החלו בשיתוף פעולה לפני כשנה", אמר סדריק קנובאס, סגן נשיא למדעי נתונים ומדע צמחים ב-Source.ag. "אנו חולקים חזון משותף בכל הנוגע למיקסום פוטנציאל של מאמץ הגידול בקרב המגדלים." כתוצאה מכך, מיד כששיתוף הפעולה החל, ניהלנו שיחות פרודוקטיביות על האופן בו נוכל לשתף פעולה בצורה יעילה. אנחנו מביאים נקודות מבט שונות על התנהגות זני עגבניות, המשלימות זו את זו."

בניסויים האחרונים סינג'נטה, הצליחה לבחון מוצרים שונים במיקומים שונים ובתנאים משתנים תוך שמירה על נתונים עקביים ומדויקים. הם עושים זאת ביעילות רבה יותר בעזרת איסוף נתונים באמצעות בינה מלאכותית. לכן, בין אם זנים חדשים נבחנים בחממות בשליטת סינג'נטה או במתקני גידול של מגדלים, הנתונים נאספים באופן אחיד, וכעת מהר יותר בעזרת בינה מלאכותית.

האפשרויות לשימוש בבינה מלאכותית במחקר הן רחבות. בחירת הזנים המספקים למגדלים את התכונות הדרושות להם, באופן מהיר יותר, לצד הנחיות מבוססות נתונים לגבי מיקום וסביבה, הן רק הצעדים הראשונים. ככל שהנתונים יהיו מאורגנים וזמינים יותר, סינג'נטה תוכל לשתף מידע נוסף אודות תצפיות החוקרים בניסויים, ובכך לספק למגדלים מידע רב יותר כדי שיוכלו לקבל את החלטת זני הזרעים הנכונה בכל שנה.

אודות Source.ag: Source.ag מאיצה את הגישה לפירות וירקות טריים על ידי העצמת מגדלי העולם באמצעות בינה מלאכותית. החברה הוקמה בשנת 2020 על ידי ריאן קאמן (מנכ"ל) וארנסט ואן ברוגן (סמנכ"ל תפעול ראשי), ו-Source.ag איגדה צוות של מהנדסים ומדעני צמחים מנוסים ויצרה שותפויות עם מגדלים מובילים בעולם כדי לבנות את הבינה המלאכותית המתקדמת ביותר בענף. פתרונות הבינה המלאכותית שלה מסוגלים לדמות התנהגות צמחים על מנת להגדיר וליישם אסטרטגיות גידול מיטביות, תוך התחשבות במיליוני נקודות נתונים אקלימיות, ביולוגיות ומשאביות. על ידי כך ש-Source.ag מאפשרת למגדלים רבים יותר להפעיל מתקנים רבים יותר ביעילות רבה יותר באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך, היא הופכת חקלאות בחממות מקורות לנגישה, רווחית וניתנת לשימוש בקנה מידה גלובלי. יחד, אנו במשימה להזין את העולם, באופן עמיד בפני שינויי אקלים ובצורה חסכונית במשאבים.

התוכן של הודעה זו מיועד למטרות אינפורמטיביות בלבד. הודעה זו אינה, ואינה צריכה להתפרש כהצעה למכירה או הנפקה או בקשה להצעה לרכישת ניירות ערך או זכויות קניין אחרות.